Stockholmsnatt

En måndagskväll kan inte spenderas på mycket bättre sätt än hemma hos en kär vän, med en stor skål thé, en halvhalvliter glass och bara massa prat. Gårdagskvällen var jag alltså hemma hos Dimman för första gången sen hon flyttade innanför tullarna (nehej då inte alls något avis alls!) och vi sågs för första gången sen vi båda flyttat till Stockholm.  Och nu kan det bli fler gånger, oftare. Vad är väl en kvart när vi förut hade tvåochenhalv timma?

Och när jag går ut, på ringvägen upp mot Götgatan till Skanstulls tunnelbana, i Stockholmsnatten så bara älskar jag det.

Lukterna, ljuden, ljuset. Staden.

Of Love Tilly


Kommentarer
Postat av: kristin

åh vad bra att du gillade nattlinnet ;) det var med stor omsorg jag valde det en gång för 100 år sedan. Det var panik för jag ville inte sova naken hos en kompis ;) Billigt var det i alla fall! hihi

2008-01-09 @ 09:04:31
URL: http://varulven.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0