Mitt nya liv!

Just nu sitter jag och kämpar med att få i mig en grapefrukt till frukost, inte det lättaste när den envisas med att juica ned mina nytvättade jeans, ny-mascarade ögon och splascha upp på mitt kanske inte så nytvättade hår. Det behövs ungefär tre grapefruktar för att få i sig en totalt.

Vänta, är det kanske nu jag ska skriva om mig och mitt nya liv? nya härliga 2008! Där jag äter grapefrukt och Keso till frukost varje dag, frukt istället för kakor och går tretimmars powerwalk varje morgon klockan 04:00 och en extra tvåtimmars efter jobbet innanjag trycker i mig sallad och fibrer! Never gonna bli så.  Det blir alltid sån himla hysteri i Januari. Träna, äta rätt, rätt och nyttigt. urk

Tyvärr så funkar ju inte riktigt riktiga livet så. Klockan 04:00 sover jag så hårt att jag klamrar mig fast vid sängen och inte ens en lyftkran kan få mig ur sängen, om jag är sugen på en kaka så äter jag en kaka och är jag sugen äter jag grapefrukt till frukost. (I vanliga fall blir det barn-müsli och mjölk framför teletubbies på TV4Plus kl. 07.20.)

Men trots hysterin, vill ju alla komma i from till sommaren, Beach hit och beach dit. Inte minst för att bli lite piggare ska man ju röra sig (något typ pigghets-hormon eller liknande som triggar igång av det). Och inte minst jag. Ikväll ska jag ut på powerwalk, inte för att det är så skönt, befriande... jadejade. Utan för att jag helt enkelt är trött på att känna mig som en soffpotatis.

Som tur är har jag två semlor som väntar på mig i kylen, efter min superpowerwalk.

Of Love Tilly

Kommentarer
Postat av: Jonna

grape är sjukt svårt att äta, haha. haklapp skulle behövas:)!

2008-01-23 @ 20:41:30
URL: http://jonnaat.blogg.se
Postat av: Linda

Haha, bra skrivet!! :D

2008-02-04 @ 11:17:23
URL: http://lindulii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0