"Hem"

Ikväll åker jag "hem" till Uppsala. På besök.
Jag trodde inte det skulle kännas så redan nu, men vad jag saknar staden, vad jag saknar att hitta överallt, vad jag saknar att veta precis vart och hur man ska ta sig, vad jag saknar alla mina som finns där.

Men dock, jag älskar Stockholm. Min dröm har ju varit i flera år att ta steget till en flytt hit. Det känns helt underbart att äntligen ha gjort det. Att ha lyckats med mina mål. Hitills.

Och dock, mina alla är ju bara en timme bort. Och dem kommer komma hit till som tätt.

Så det blir både kärt återbesök och tillika en favorit i repris, bastukväll med gamla kollegorna.
Besök hos farmor.
Middag med mami.
Middag med S och lillasyster.

 Of Love Tilly


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0