Det blir Badkar!

Igår var jag och B på infomöte gällande den nya lägenheten.
Och jo, jag har precis flyttat. Men planen är att vi i juni nästa år flyttar igen. Ingen sådär överväldigande superflytt utan 300 meter längre ned på gatan där de just nu håller på att bygga tre nya bostadsrätts-hus.

En helt sprillans ny lägenhet, 2rok på 64kvadrat med klädkammare! 7 kvadratmeters halv-inglasad balkong med utsikt över globen. Det ni!

Och mitt projekt att övertala B att sätta in badkar i den nya lägenheten har gått minst sagt över förväntan. (vi har inget nu, och jag gör förtvivlade försök att sätta mig  på alternativt klämma fast badakan över vattenhålet  i golvet för att iallafall få vatten upp till fotknölarna) 
Jag hade planerat in åtminstonde ett halvårs lirkande, hundögons bedjande och högröstad övertalning för att få honom att gå med på att sätta in badkar i nya badrummet (han hatar att bada medans jag älskar det)
Så för cirka två veckor sedan släppte jag line 1 i badkarsövertalningsplanen och har sedan dess små hintat var och varannan dag.
Och igår tröttnade han, fortare än förväntat, och sa något i stil med "ja du får ditt jäkla badkar!"
HA! En kvinnas list fungerar alltid. :)
Of Love Tilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0