Terapi

Igår var jag, som varje måndag efter jobbet, hos min terapeut.

Och äntligen så känns det som om vi har hittat kärnan! Den där känslan man inte kunnat sätta fingret på.  Det känns som en stor lättnad bara lyfter. När någon annan kan förklara precis så som man känner, fast man inte kunnat sätta ord på dem själv. Samtidigt som det verkligen är skitjobbigt, så känns det bra. För nu vet jag att jag kommer hitta de rätta verktygen att jobba vidare med.


Det är inte så många som vet det, men för ca 3 år sedan så drabbades jag av den första "perioden" av en längre depression. Som pågick i ungefär 2 år. Ungefär 1år efter det fick jag diagnosen depression när jag i samma veva nästan blev inlagd på sjukhuset.  

Idag känner jag inte alls av det på samma sätt, men det kommer ju alltid finnas ärr och minnen och än idag går jag i terapi och jobbar jättemycket med mig själv för att kunna hjälpa mig själv till att inte hamna i samma situation igen. Än idag äter jag medicin. Och det är inget jag skäms över, men inget jag tar lätt på.


Anledningen till att jag tar upp det här är, inte alls pga. att jag vill få någon cred eller uppmärksamhet  pga. det, det finns så många andra sätt jag kan skaffa det på, utan för att det finns så otroligt många som har eller kommer hamna i samma situation som mig. Och jag fick hjälp. Utan den så hade jag inte kunnat må så bra och känna mig så lyckligt lottad som jag gör idag. 

Och för att det här är någonting som verkligen ligger mig varmt om hjärtat
Så våga!
Sök hjälp, det finns alltid någon man kan vända sig till. Det är tuffare än det låter, men ibland räcker det med en lapp för att få någon att förstå.

Of Love Tilly


Kommentarer
Postat av: Rebecka

Du skriver så man blir berörd verkligen.. :) Bra att du skriver det, för du har rätt.. Det finns många som behöver det/kommer behöva det, men inte riktigt vågar...
Nej, lite synd att det inte blev någon spelning, men som sagt.. Det kommer flera! God morgon på dig med, ha en fortsatt bra dag! :)

2007-10-02 @ 10:23:57
URL: http://rvj.blogg.se
Postat av: Nina

dem e ganska höga. skulle tippa på en 8cm kanske?
vet inet riktigt hur man räknar..
köpte dem på ellos.. på våren.. köpte ett par i svarta oxå..

2007-10-02 @ 10:55:21
URL: http://modesida.blogg.se/
Postat av: Angelica

Ja, strumbyxorna är super coola! :)
Jag hittade receptet på en annan tjejs blogg. Tror hon heter glitzy. Kan ta reda på de, men de är super gott iallafall. :)
Jeansen kommer från replay. Dom är super coola!

2007-10-02 @ 10:55:59
URL: http://angiibanjii.blogg.se
Postat av: Maria

vad skönt att det känns så!

2007-10-02 @ 15:44:59
URL: http://fashionstars.blogg.se
Postat av: Anna

Och som du gör nu, att du berättar om det tror jag kan hjälpa många.. bara en sådan sak som att veta att man inte är ensam om det om man mår dåligt, och att det finns många som har hittat en väg ur det.
Härligt att du mår bättre idag!
Dessvärre upplever jag av en del vänner & bekanta att det ibland är alldeles för svårt att få hjälp, långa köer och medicin direkt utan knappt några samtal. Och det är sorgligt.
Ang. böcker så är det ofta så för mig att jag läser en bok av ngn författare, och gillar jag den så slukar jag allt som författaren skrivit sen hittar jag någon ny :) Liza Marklunds Gömda-serie tex är en favorit, otroligt intressant och spännande. Denise Rudberg gillar jag med, Curtis Sittenfeld.. finns många när man börjar tänka efter!

2007-10-02 @ 21:24:39
URL: http://skaninginorrland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0