Halleluljah

Praise Jeff Buckley för Halleluljah. Hans version av den här låten är i särklass bäst. Vill bara gråta av lycka varje gång jag hör den! Gosh, hans röst,  toner, harmonin med texten, så övergrymt.  Nu måste jag lyssna på den igen.

" it's not a cry that you hear at night
it's not somebody who's seen the light
it's a cold and it's a broken hallelujah 
hallelujah 
hallelujah "

Den gick het hemma hos B igår när jag lagade mat. Överraskade honom med supergod pasta & sås.

(Koka tagliatelle enlig. anvisningarna på paketet.
Gör en redning; 50g smält smör och mjöl ca 2matskedar så att det tjocknar.
Tillsätt 4 dl buljong och låt koka upp tills det blir en tjock sås.
Nu kan du tillsätta i princip vad du vill men mitt recept lyder som följer.
- En burk cremé fraiche 4peppar & vitlök.
- krossade tomater på tetrapak ca 2 dl.
- Riven ost, tex Arla kökets gratängost eller riven hushålls-ost.
- Salt & peppar efter behag.
Och voila; sjukt sjukt smaskigt)

Anyway, B hade jobbat hela dagen så jag ville göra något snällt. Och gissa vad? han blev superglad. Skam vore annars. Lite vin & öl till det och det var perfekt. Vi hyrde lite film och till efterrätt blev det marängsviss & lite plockgodis. (Tryckte nog i mig lite chips också. Riktigt tjockiskväll. Det blir en walk senare ikväll) Som det brukar bli glömde vi nästan filmen utan satt och pratade i timmar istället. Lovely. Filmen åkte på vid elva snåret, vi hade tänkt se den vid nio och vara i säng by then. Men icke. Men helt perfekt kväll.

Gjorde ju lite shopping på dagen också. Fruktansvärt lyckad tur. Bilder kommer men nu ska jag laga lite mat. Börjar blir riktigt (i alla fall lite) duktigt :) Tänkte lite kyckling, ris/bönor och feta. Mmmm.
Of Love Tilly

Kommentarer
Postat av: Lola

Åh, älskar också jeff Buckleys "Hallelujah"! :D Underbar är den.
Checka gärna min blogg och lämna kommentarer, då jag är ny här! ^^

2007-03-18 @ 16:39:02
URL: http://loliiis.blogg.se
Postat av: emma

gud vilken mysig kväll de låter som : ) skönt med en myslördag. Standupen var helt tokbra! nu ikväll blire plugga sönder. men jag plingar dig imorgon eller tisdag! okej babe? förövrigt, har du sett vår version av halleluja på youtube? inte i klass med buckleys men värd att lyssna på iaf. sök på "emma iggström" på youtube. Pussen!

2007-03-18 @ 18:31:10
URL: http://popsickness.blogg.se
Postat av: Tilly

Aha, det blir till att kolla youtube ikväll :)
Idag eller imorgon blir super bra! Hoppas pluggandet gick bra igår?
Pussa

2007-03-19 @ 10:17:55
URL: http://lillabloggboken.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0