Therapy


Under ett av våra många olika samtal om-allt-mellan-himmel-och-jord-samt-gammalt-groll så kom vi in på Mia Törnblom´s bok Självkänsal Nu! Som jag i efterhand kom på att jag fått av mormor för någon månad sedan (har dammat lite uppepå garderoben, men nu är den ren och fin och skall börja läsas)  Och vi pratade om lite småsaker man kan göra för sig själv, för att reda ut, minnas och komma underfund med hur man, andra, och olika händelser format en till den person man är idag.
En speciell liten övning som jag också tänkte ta till mig är;
Män & pojkar som påverkat mig och mitt liv till den jag är idag.
Går ut på att man i en anteckningabok skall skriva en sida om alla personer av motsattkön som passerat ens liv på ett eller annat sätt personligt plan. Alla får max en sida. Ingen är viktigare än någon annan. Och ingen relation skall skrivas om innan man är inne i den eller innan det att den är avslutat.
Tror jag kan vara bra för att rensa upp lite och få prespektiv.

Efter jobbet ska jag ju kila på stan, (Hamp fyller år, Hjälp! har inga idéer whatsoever på present) så då tänkte jag hitta på någon söt liten bok. Och förhoppningsvis en fin pryl till present.
Of Love Tilly

Kommentarer
Postat av: emmma

glad att du tog till dig tipset baby! Min bok e så jävla secret : ) saknar dig. puss

2007-07-11 @ 18:56:27
URL: http://popsickness.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0