Produktivitet

Jag har ett par högst stressiga dagar framför mig. Och som alltid när man har jordens alla saker att göra så gör man ingenting. Tur att jag är ledig och har någon timma över varje dag för ingenting.
Gårdagen och dagen har i alla fall varit högt produktiva.

Jag har;
- Städat hela rummet. Det vill säga dammat, dammsugit, skurat. Yes hela köret.
- Rensat ut lådor med kort och småprylar.
- Varit på Återvinningsstationen och kastat (eller återvunnit) en gammal matta och trasiga kartonger.
- Fått brev från H i Australien.
- Fått julkort från min värdfamlij i England.
- Högst smidigt och graciöst undvikit att kika in i garderoben, för att inte behöva ta itu med uppgiften att rensa bland alla kläder, riktigt än.
- Tvättat.
- Varit med julblomma till MB.

Jag ska;
- Belarma mitt rum med flyttkartonger.
- Rensa ur garderoberna och alla skor.
- Packa ner alla kläder och skor.
- Åka hem till mamma och gå igenom mitt förråd med flytta-hemifrån-grejer (tex. elvisp, muggar,glas,skålar,kastruller och kakformar) och börja packa saker jag vill ha med mig.
- Posta brev och kort till H och England.
- Köpa den sista julklappen.
- Slå in julklappar (ungefär det roligaste jag vet, på med glitter, rosetter, snören och lager med tejp!)
- Ta ned alla Marilyn från väggarna.(dem ska tapetseras om)
- Avslutingsfika med jobbet på Torsdag.

På Torsdag och Onsdag ska B förhoppningsvis också vara ledig, så att vi hinner åka emellan med alla min grejer. Och i mellandagarna kan vi packa upp allting, städa och storhandla.
Of Love Tilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0