Att bo i lägenhet

Eftersom jag bott i villa sen jag var ungefär elva år så har jag aldrig fått upptäcka alla spännande saker det innebär att bo i lägenhet.

 - Man får lyssna på folk egenkomponerade sånger när man lagar mat, (förutsätter att man har en ventil i köket som är sammankopplad med sångfågeln till granne våningen under.)

- Man kan helt sonika vakna en lördagsmorgon vid åtta-snåret av att grannarna snett under har vanat upp på ett exeptionellt gott humör, höga skrik och stön tyder iallafall på att de har en trevlig stund. (låt oss hoppas att det inte handlar om ett storbråk iallafall)

- Man kan inte springa naken runt på morgonen och leta efter just den där tröjan. Risken att grannen mittemot sätter morgonkaffet i halsen är ganska stor.

- Man kan ägna många tråkiga stunder med att tjuvkika på grannarna eller snappa upp ett och annat spännande ord.

- Man kan inte försiktigt banka bort lister eller sätta upp tavlor vid 7 på en lördagskväll. Mottages med att paret under tar till en gammeldags metod och bankar med kvasten, upprepade gånger, i taket.

- Man måste sätta på sig icke-stötande kläder, en hel t-shirt och hela byxor, helst utan konstiga fläckar, om man ska gå ut i trappen och slänga sopor eller tvätta, för att inte mötas av en illasinnad blick eller fniss bakom ryggen.

OBS. Tillägg till listan kommer att göras allteftersom jag får uppleva flera högs spännande lägenhets-upplevelser.
Of Love Tilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0