Creative

Resultatet av gårdagens pyssleri. Kunde liksom inte inte inspireras av alla andra bloggare som börjat med cernitlera.  En röd ros med två swarovski kristaller i mitten.

Förra veckon slog jag slag i saken och sydde upp kjolen som jag skissat på. Egendesignad, alltså mitt eget märke, som jag kallar B by Tilly. Rak enkel kjol som knyts i midjan, och slutat strax ovanför knäet. Tyget är ett ganska hårt & strävt tyg i bommullsmix och en tydlig stuktur mellan trådarna. Till foder valde jag ett rött satin-tyg.
  B by Tilly
Mycket nöjd med reslutatet, kjolen är ganska så snäv och passar sig bäst till en vit skjorta eller ett vitt ribbat linne.  För en exlusivare känsla funderar jag på att sy ett smalare skärp som man kan använda tillsammans med det breda i samma tyg som kjolen, för att man skall kunna knyta en rosett i sidan, det röda passar sig väldigt fint till det mörkbruna/gråa tyget.

Of Love Tilly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0