Utmanad

Har legat sjuk och nedbäddad hemma en dag, men är nu ganska så back on track.


Har blivit utmanad av Dimman.

Tio saker ni inte visste om Matilda Elizabeth Birath

1.
Jag tycker att Creime Fraiche är något utav det bästa man kan tillverka av mjölk. Det finns ingenting man inte kan ha till Creme Fraiche. På knäckebröd, pannkakor, till äpple eller varför inte direkt ur burken med sked? mums!

2.  Jag brukar läsa serietidningar. Fast bara sådär i smyg. Men knasen, 91:an, Hälge...you name it. Sådär skönt kravlöst halvfnissande läsning. Love it.

3. Jag är en hemsk finnklämmare. Kan bara inte låta bli! På mig och på andra. Fråga bara B som alltid råkar ut för mina nypor både en, två och många gånger.

4. Jag älskar att sy och designa kläder. Eller köpa plagg för att sen demolera och sy om dem till mitt egna. Orginalitet och kreativitet när den är som bäst!

5. Min gamla slitna nallebjörn Tusse sover fortfarande i sängen med mig, varje natt.  Tusse är förövrigt gift med Kakans nallebjörn vit och de har ungefär fjorton nallebebisar tillsammans.

6. Jag är överdrivet, hypig och paranoid när det gäller mitt hår. När jag var 12 så klipptes det av till en kort page som slutade vid öronen vilket genererade gråt och snyftande i veckor. Efter det så avskyr jag att gå till frisörer, jag fönar i princip aldrig håret eller använder platttång. Gör inpackning minst en gång i veckan, borstar noga, sover på olika sidor varje natt för att slita lika mycket på båda sidor om huvudet på håret. Använder inte tofs två dagar i rad och sprutar frenetiskt med balsamspray. Och är livrädd för att det en vacker dag ska falla av. Noja.

7.  Missbrukar Fishermans Friend salmiak ,som godis. Dem hjälper inte längre när jag är riktigt sjuk eller ont i haslen.

8. Jag har en lillasyster som jag aldrig träffat.

9. Jag älskar att köra bil  på kvällen, helst när det börjat mörkna. Då poppar jag Justin Och Robbie på skyhög volym och sjunger för hela mina lungors & hjärtas kraft. Även om jag inte kan texten, även om det är sjukt falskt och även om rösten spricker. Och tycker själv att jag låter helt outstanding.

10. Jag har ett sjukt beroende till Bubblegame. Har börjat och kan inte sluta. Det värsta är att jag tycket inte ens att det är kul längre, men jag bara måste.

Sådär.
Of Love Tilly


 


Kommentarer
Postat av: nobody

Jag skrattade igenkännande åt det du skrev om bilkörning och falsksång.....finns det nåt bättre?

2007-09-08 @ 21:42:13
Postat av: Tilly

Nobody; Hi! Vad roligt, nej, det är tveksamt om det finns något bättre...det skulle vara om man samtidigt hade sällskap av en chokladbit när man körde?

2007-09-10 @ 09:28:58
URL: http://lillabloggboken.blogg.se/
Postat av: Christine

Jag tycker om att ÅKA bil på kvällen, det är mysigt! Dock har jag själv inget körkort. :-/

2007-09-12 @ 16:57:18
URL: http://chrisse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0