BbyTilly

Min egen design, alltså mitt eget märke. Har två betydelser, dels syftar det till att B(be, vara) byTilly. Dels syftar det till B som i första bokstaven i mitt efternamn B***** byTilly.

Anledningen till att jag gör egna designer, ändrar syr om , syr från scratch lägger till eller tar bort saker på kläder är att jag väldigt sällan hittar det jag vill ha.

Jag kan leta efter just precis en sådandär klänning i veckor, överallt, i andra städer, internet. Utan att hitta någonting. Men så hittar jag ett plagg med precis rätt tyg, skärning, passform, tygfall, färg. Och köper det. Och gör helt enkelt om. Till precis den där klänningen jag hade i huvudet f¨rån början. För jag vet att en liknande inte skulle göra mig lika glad.

Dessutom älskar jag tidsfördrivet, eller inspirationen, och tillfredställelsen jag får när plagget är klart.
Jag kan även helt sonika köpa någonting för att jag gillar mönstret eller fallet i tyget. Och skapar ett helt nytt plagg av det.
"Det är kreativiteten, orginaliteten,att få ha ett helt eget perfekt plagg"
Lite smakprov på det jag gjort hitills.

(Klicka för större bild!)
 Coktailklänning som jag hade och gjorde till ett bröllop.
   Långklänning med halterneck. Underbart tyg och mönster. Tyget riktigt sveper när man går. Kunde inte låta bli den, sydde om till djup ryggurringning och halterneck. Bar den i midsommras.
  Orginalet.
 Mörkbrunkjol med paperbag-waist. Och rött sidenfoder. Sydd från scratch.
  Klänning med volangärm. Omsydd från en kjol. Riktigt kvalite i tyget, med siden underkjol.
 Orginalet är en hellång vintage-klänning från 60talet,aldrig använd, som jag fått av Mormors vänninga. Den kortade jag av lite, och tyget faller underbart. Men annars vile jag lämna det upptill intakt, man får inte klippa för mycet i vintage. Älskar den här klänningen och bar den på Mormors & mitt 60årskalas!
 Också en 60talsklänning köpt 2hand, som jag sytt in och ändrat passform på.
image442 Och så tills sist favoriten. Min nyårsklänning i satin. Sydd helt från scratch och inpirationen kom från Audrey Hepburn, Breakfeast at Tiffany´s.

Vad tycker ni?
Of Love Tilly

Kommentarer
Postat av: Angelica

Guu vilka fina kläder du gör :)
Jag har köpt nya jeans idag. Och har precis bakat päronpaj. Mums! :)
kram

2007-09-29 @ 16:16:36
URL: http://angiibanjii.blogg.se
Postat av: Jenniien

Svar: Den sista klänningen var fiin:) De var de andra med, men den va finast:)

2007-09-29 @ 17:05:25
URL: http://jennietarkka.blogg.se
Postat av: Nina

de är höga i klacken..
ska sälja dem. aldrig använda..
så dumt att bara låta dem stå
å se snygga ut *S*

2007-09-29 @ 18:44:25
URL: http://modesida.blogg.se
Postat av: Staffan

Vad söt du är jag är nylonstrumpsfetishist och älskar söta tjejer med nylonstrumpor/byxor på framförallt när man ser mycket av benen och fötterna/fotsulorna som är det bästa.Ha det bra ps en toppenbild på dig när du har klänningen med volangärm

2011-04-28 @ 07:09:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0